Sportske vesti nekada i danas

Sportsko novinarstvo je oblik žurnalizma koji se bavi izveštavanjem o sportskim temama i događajima, a sportske vesti su neizostavan deo medija u 21. veku.

Sve novine i većina onlajn portala imaju posebnu rubriku posvećenu sportu, dok postoje mediji koji su u potpunosti bazirani na izveštavanju o sportu, poput “L’Équipe” u Francuskoj, “La Gazzetta dello Sport” u Italiji i “Sports Illustrated” u Americi.

Sportske vesti – istorija

Prvi tragovi o vestima iz sporta datiraju još iz 850. godine pre nove ere kada je Homer pisao o duelima u rvanju. Sportske vesti u staroj Grčkoj bile su posvećene boksu i trkama.

Sredinom 1800-ih godina novinari u Americi specijalizovali su se za sportske vesti, ali u malom broju. Veće interesovanje za ove priče javilo se tek nakon 1850. godine.

Interesovanje za sport je počelo da raste bržim tempom nakon 1850. godine kad su “New York Herald” i “Spirit of the times” posvetili više prostora ovim pričama.

Kako je rasla popularnost sporta, rastao je i broj strana posvećenim sportskim vestima.

Tek 1870-ih godina formirane su posebne rubrike za sport u novinama, a Džozef Pulicer bio je prvi koji je angažovao sportskog urednika.

Ova praksa se brzo proširila, a do 1892. sve velike novine imale su sportskog urednika. Ipak, još uvek je bilo prostora za napredak jer su sportske vesti dobijale mali prostor u medijima.

Sportsko novinarstvo kakvim ga danas poznajemo pojavilo se početkom 19. veka, a izveštaji su pisani sa takmičenja koja su bila rezervisana za najviše slojeve društva, poput trka konja ili boksa.

Sportsko novinarstvo opasno je poljuljano sa pojavom televizije, pedesetih godina prošlog veka. 

Televizija je publici, pored pukog izveštavanja i rezultata sa utakmica, nudila i sliku, to jest prenos užovp. Zbog toga su radnici u štampanim izdanjima morali da se prilagode razvoju tehnologije i smisle nove načine za pokrivanje sportskih dešavanja kako bi privukli publiku.

U drugoj polovini 20. veka naglo je porasla popularnost sportista, a utakmice su postajale sve posećenije. Fudbaleri, sportisti, igrači bejzbola i drugih sportova postali su idoli mladima i zarađivali su sve više i više. Tada je i počelo utrkivanje tabloida u tome ko će prvi objaviti fotografije sportskih zvezda van terena ili nepoznate detalje iz njihovih privatnih života.

21. vek isportske vesti

Razvoj tehnologije i pojava društvenih mreža promenila je način rada mnogih industrija, a novinarstvo nije izuzetak.

Na internet portalima broj sportskih vesti je sve veći, a prate se najzamnimljiviji događaji, utakmice u realnom vremenu, kao i sadržaj nakon mečeva.

Većina sportista danas ima nalog na društvenim platformama, te su sportske vesti postale i objave velikih sportista.

Danas se vesti na portalima, između ostalog, prave i od objava, na primer Novaka Đokovića ili Nikole Jokića.

Neretko se dešava da poznati sporisti sa svojim obožavaocima komuniciraju putem Fejsbuka ili Instagrama, čime im se dodatno približavaju.

Sportske vesti su se u poslednjih nekoliko decenija značajno izmenile. Na to je, između ostalog, uticalo povećanje popularnosti sportova i samih igrača, ali i sve veće zarade koje dostižu astronomske cifre.