Kategorije: AktualnoNovostiRecenzije

Raj je na Rock Otočcu!

• Datum objave: 13.07.2013.
  • Autor članka: Festival.hr

Prošlog vikenda, točnije od 5. do 7.srpnja, svi koji su osjetili podrhtavanje tla mogu odahnuti: riječ je samo o održavanju još jednog Rock Otočca u Ljubljani.

‘Manj blata, več muske” bio je ovogodišnji slogan kojeg je festival uspješno opravdao, barem ovaj drugi dio. Promjena lokacije na kupalište Laguna omogućila je pravo osvježenje od visokih temperatura, iako je povremeno navratio neki oblak sa kapljicom kiše. Da ne dobijete krivu sliku u glavi, kad spomenemo kupalište ne mislimo na neki masovni prostor, već površinu koja je zauzimala približno jednak prostor kao i onaj ispred stagea. Ako bi baš morali primijetiti, i opseg tog prostora bio je iznenađujuće mali ali ipak dovoljan za brojnost publike.

Zanimljivost je da su posjetitelje na bazenima zabavljali stand up komičari, nesvakidašnja stvar koju možemo vidjeti na glazbenim festivalima, vjerujem da ćete se složiti. Ipak, sav je spektakl bio rezerviran za main stage. Uzmemo li u obzir mješavinu glazbenih stilova koja se u nepunih tri sata izmijenila na tom prostoru, izbor predgrupa nije se pokazao najboljim izborom. Led je probio Koala Voice, mladi rock bend koji se pokazao kao najbolja opcija. Talijanski sastav Free Mama uspjeli su spojiti jazz, rock i još ponešto u dosta uspješnoj mjeri.

Isto ne bi bismo mogli reći za njihove sunarodnjake Doppia Personalita, koje bi svrstati u bilo koju kategoriju bilo jednako zamarajuće kao raspravljati o povratku Fall Out Boya. Situaciju su ipak uspjeli popraviti Šinobusi iz Novog Sada, iako niti oni nisu imali dovoljno energičan nastup da bi privukli veći broj ljudi ispred pozornice, a kamoli ih pokrenuli na nešto više. Atmosfera se počela zagrijavati bendom Generacija Rudolfovo, koji su prema riječima organizatora ”bili za Novo Mesto, ono što su Beatlesi bili za Liverpool”, što očito govori o njihovoj popularnosti kod Slovenaca.

Jedini predstavnik naših snaga bio je Let3. Opće je poznato da svaki članak o njihovom nastupu već tradicionalno započinje riječima ”uvijek provokativni”, a bend je i ovaj put opravdao izbor riječi. Iako su na stage došli pristojno odjeveni u svećenička odijela, nije im dugo trebalo da ih se riješe. Publici je trebalo neko vrijeme da se naviknu na njihovu pojavu, ali na kraju su pokazali da su itekako dobro upoznati sa našom glazbenom scenom.

Najveću euforiju ipak je izazvao slovenski sastav Niet, koji slavi kao hardcore punk bend, iako bi isto prema razini decibela koje su tijekom nastupa proizvodili bilo diskutabilno. Sve u svemu, Slovenci su kao pravi domaćini uživali u koncertu. Atmosfera koju su dečki stvorili bila je dobra uvertira u ono što je slijedilo, a to je dolazak prvog hedalinera –Papa Roacha.

Zajedno sa prvim stihovima novog singla ”Still Swingin” bilo je očito da su Slovenci željni žestokog zvuka. Nažalost, već u samom startu pojavile su se poteškoće s ozvučenjem, te je i sam frontman vidno iznerviran cijelom tom situacijom odlučio prekinuti koncert. Nakon nekoliko minuta tehnička ekipa uspjela je riješiti stvar i bend je nastavio sa nizanjem hitova poput ”Burn”, ”Getting Away with Murder”, ”Scars”, ”Hoolywood Whore” i drugih, tijekom kojih je publika spremno nadjačala bend. Vidjelo se da dečki uživaju u statusu kojeg imaju kod slovenske publike, te su vratili istom mjerom dajući maksimum od sebe. Za zadnju stvar ostavili su ”Last Resort”, gdje je i ono malo snage što je ostalo u publici izgorilo sa zadnjim stihovima.

Nekoliko minuta iza ponoći na stage se popeo glavni headliner i bend koji je u svojoj 20-godišnjoj karijeri po prvi put posjetio Sloveniju, i pritom dobro nadoknadio izgubljeno vrijeme –Billy Talent. Reakcije publike pokazale su da je spremna na premijeru, a problem im nije predstavljao niti najnoviji album, čije stvari su imali već dobro uvježbane. Kvaliteta koncerta i odnos sa publikom bio je na istoj razini kao i kod prethodnika, s obzirom da se radi o bendu koji u svojem riječniku ne poznaje pojam ”školski” odrađenih koncerata. Ljubljana je bila jedna od postaja na turneji kojom promoviraju novi ”Dead Silence”, a od novih stvari u setlistu su uključili ”Viking Death March”, ”Stand Up and Run”, ”Runnin’ Across the Tracks”, ”Man Alive!”, ”Turn Your Back” te ”Surprise Surprise”. Decibele su na višu razinu prebacili sa ”Rusted From the Rain”, ”Fallen Leaves” te definitivno najpoznatijim singlom ”Red Flag”, s kojim su i završili set. Dečki su na kraju obećali da im ovo neće biti posljednji posjet Sloveniji, a da li je to bilo samo još jedno otrcano obećanje vidjeti ćemo u budućnosti.

Osvrnemo li se za kraj na samu organizaciju festivala, negativna ocjena ide ekipi zaduženoj za sigurnost publike, sa naglaskom da na samom ulazu u područje festivala nije bilo nikakve ozbiljnije kontrole. Druga stvar su redari ispred stagea, i to čak njih dvoje, koji su bili profesionalni i organizirani kao i fiskalne blagajne na INmusicu.

Unatoč svemu, Rock Otočec je zaslužio sve atribute koji su mu pripisani: slovenski dragulj, raj na zemlji…zovite ga kako god želite. Istina je da organizatori trebaju poraditi na još mnogo toga, ali ako nastave u pravom smjeru, Rock Otočec definitivno dolazi na popis ”must see” festivala.

Recenzija & fotke by Tamara  Domuzin

, , , ,

popis festivala