Kategorije: AktualnoInterviewNovosti

Organizatori Lighthouse Festivala: Svi se zabavljamo i volimo glazbu na isti način, zar ne?

  • Datum objave: 15.05.2013.
  • Autor članka: Festival.hr

Ususret Lighthouse festivalu popričali smo s idejnim začetnicima prvog morskog tuluma namijenjenog posjetiteljima iz Austrije, Njemačke i Švicarske. Radi se o vlasnicima i voditeljima poznatog bečkog kluba Pratersauna. Nastao je na prostoru nekadašnjeg kupališta smještenog u turistički atraktivnom parku Prateru, a unutarnji i vanjski bazeni ostali su sastavni dio kluba nakon prenamjene lokacije. Proljetni i ljetni mjeseci posjetiteljima zato pružaju jedinstven osjećaj zabave, koja često počinje već u popodnevnim satima te uključuje probranu elektronsku glazbu, roštilj i ‘henganje’ uz veliki bazen u dvorištu Pratersaune.

Vlasnici Pratersaune Hennes Weiss i Stefan Heiss će opisano ozračje za samo dva tjedna nakratko preseliti u porečku Lanternu, koja se polako sprema za premijerno izdanje Lighthouse festivala. Uz prijatelje promotore i partnere poput Electronic Beatsa, osim bogatog glazbenog line-upa

Lighthouse će svim posjetiteljima ponuditi trodnevno opušteno iskustvo ispunjeno aktivnostima. BBQ  popodnevno druženje posjetitelja, predstavljanje glazbenih etiketa, sunset boat partiji, čak i sportske aktivnosti poput tečajeva tenisa i organiziranog gledanja finala Lige prvaka… Koncept je ovo koji zasad zvuči kao dobitna formula i predstavlja novu dimenziju festivala na našoj obali, koji svojim gostima nudi mnogo više od dobrog line-up-a i ozvučenja.

Q:Hennes i Stefan, predstavljeni koncept Lighthouse festivala zasad nam se jako sviđa. Biste li nam mogli reći nešto više o svemu što nas za dva tjedna očekuje u Poreču?

A: Za početak, očekuje nas jedna ključna razlika između ‘običnog festivala’ na kakav smo naviknuti i Lighthouse festivala. Radi se o lokaciji. Jako smo ponosni što ćemo imati priliku na tri dana i dvije noći predivnu lokaciju nazvati samo svojom. Radi se o privatnom posjedu, svojevrsnom mikrokozmosu. Na raspolaganju su nam mnogobrojni mali apartmani svih kategorija (i cijena), čime smo izbjegli spavanje u kampu i šatorima, inače nužnima na drugim festivalima. U kompleksu postoji već nekoliko izgrađenih pozornica koje će savršeno poslužiti za festival, a tu su i supermarket, bankomat te nekoliko restorana smještenih tek par minuta hoda od lokacije. Naš je slogan ‘Elektronska glazba na odmoru’ i upravo to želimo pružiti svojim posjetiteljima – ne samo glazbeni festival, već relaksirajući trodnevni odmor prožet sjajnom muzikom i ostalim sadržajima. Nismo više tako mladi, pohodili smo brojne festivale i vjerojatno nikome ne moramo pojašnjavati koliko ti kao posjetitelju za trajanja festivala znače pravi krevet, vlastiti tuš i mali apartman za odmor. Sada zamislite da imate sve spomenuto tek pet minuta hoda od glavne festivalske pozornice… Nama je to idealno.

Q: Može li se postati djelom Lighthouse priče bez unajmljivanja apartmana?

A: Naravno da smo mislili na posjetitelje koji stanuju dovoljno blizu da im smještaj unutar kompleksa nije potreban. Već sada se mogu kupiti 24-satne i festivalske karte (a bit će dostupne i na vratima festivala), koje omogućuju konzumaciju sadržaja bez najma apartmana ili bungalova. Suradnju smo dogovorili s Eventimom, koji je zadužen za pretprodaju na nizu prodajnih mjesta koje imaju u regiji.

Q: Ovo se, vjerujemo, tiče posjetitelja iz Hrvatske. Cjenovno gledano, festival je ustvari dosta pristupačan lokalnoj party ekipi. Očekujete li mnogo posjetitelja iz Hrvatske i susjednih zemalja?

A: Prije svega, nismo se osjećali ugodno činjenicom da stižemo u drugu zemlju i dovodimo isključivo svoju ekipu, isključivo svoje goste. Zato smo i ostvarili suradnju s promotorima iz Njemačke, zatim Švicarske, Hrvatske, Slovenije. To je još jedna razlika između Lighthouse festivala i, primjerice, britanskih organizatora koji ‘kuhaju samo svoju juhu’. Želimo da pripadnici više nacija slave jedan odmor, jedan tulum. Svi se zabavljamo, odmaramo i volimo glazbu na isti način, zar ne? Cijene smo zato prilagodili trenutnoj situaciji u vašoj zemlji, kako bi koncept bio dostupan svima koji žele postati njegov dio.

Q: Je li vam, kao strancima, bilo teško organizirati festival u Hrvatskoj?

A: Čuli smo iskustva drugih organizatora festivala iz Europe, koji su imali velik broj poteškoća prilikom organizacije događanja u Hrvatskoj. Srećom, nemamo takvo osobno iskustvo. Kao što smo već spomenuli, festival radimo na privatnom posjedu što nam je logistički znatno olakšalo organizaciju, a angažirali smo vrlo iskusnu produkcijsku kuću koja je dosad puno radila po Hrvatskoj te ima sva znanja potrebna za realizaciju projekta.

Q: Datumi održavanja Lighthouse festivala također su prilično interesantni. Zašto tako rano? Je li to bio strateški potez obzirom na činjenicu da od lipnja do kraja rujna imamo nekoliko desetaka festivala na hrvatskoj obali?

A: Tako je, tijekom ljetne sezone postoji veliko natjecanje festivala u Hrvatskoj. Odabirom datuma 24.-26.5. bili smo u mogućnosti ponuditi predsezonske cijene smještaja, povoljne našoj target grupi. Također, Austrija, Njemačka i Švicarska su vrlo hladne zemlje. Ljudi ne mogu dočekati toplo ljeto, pa im uranjena doza mora i sunca postaje idealna prilika za prvi topli vikend bijeg na vašu obalu.  Želimo se pozicionirati i brendirati Lighthouse kao ‘Season opener festival’ u Hrvatskoj, baš kao što je učinjeno s vrlo uspješnim ‘season opening’ vikendima na Ibizi.

Q: Promišljenost oko koncepta i pozicioniranja govori da imate bogato iskustvo u industriji zabave, kao vlasnici i voditelji bečkog kluba Pratersauna. Što je lakše, upravljati festivalom ili klubom?

A: To vam još uvijek ne možemo odgovoriti, pošto je Lighthouse prvi festival koji organiziramo izvan Austrije. Pričekajmo do završetka festivala (smijeh). Ono što možemo potvrditi jest da je oboje jako stresno, pogotovo kada radite na nečemu u što se prvi put upuštate. ‘Učenje’ košta jako puno vremena i novaca, no i to treba proći…

Becka-Pratersauna-jedan-je-od-najboljih-klubova-sredisnje-Europe
Izvor fotografije: dna.com.hr 

Q: Dosad smo imali priliku posjetiti Pratersaunu u nekoliko navrata i moramo istaknuti da volimo ozračje stvoreno u klubu. Kako biste pitch-ali klub nekome tko još nije imao priliku stići do vas?
A: Hmmm… Zamislite raj na tri floora, s dva bazena, jednom terasom i vrtom te s mnogo skrivenih backstage prostora u koje je ustvari lako zalutati… Najdraža su nam prijepodneva u klubu za sunčanih dana. Glazba na terasi i ljudi koji sjede oko bazena. Nakon cjelonoćnog tuluma još uvijek ne razmišljaju o odlasku kući, chillaju i uživaju. Taj nam prizor svaki put izmami osmijeh na lice.

Q: Ovako opisano, čini se da je vođenje kluba jedna velika zabava koja nikada ne prestaje. Kako je zaista upravljati velikim klubom poput Pratersaune?

A: Bookiranje artista koje osobno preferirate i druženje s posjetiteljima su onaj lijepi dio priče. Nažalost, ujedno i manji dio priče. Naravno da se možeš pakleno zabavljati, što smo osobno i radili prve dvije godine. Ipak, na taj način ne možeš upravljati klubom. Noću želiš biti prisutan, dočekati izvođače i goste, pobrinuti se da je svima ugodno, rješavati one operativne sitnice koje iskrsnu tijekom večeri. Već ujutro od tebe se očekuje da budeš odmoran, pametan, kreativan i spreman za sastanke s poslovnim partnerima, sponzorima, promotorima. Taj balans je ustvari najteži. S jedne strane želiš zadržati atmosferu po kojoj ti je klub poznat, s druge se moraš pobrinuti da zaposlenici dobiju svoje plaće i da se porezi plate na vrijeme. Tu zabava završava.

Q: Koji su trenutno rastući trendovi na klupskoj sceni u Europi?

A: Ako si uvijek kreativan i ne prestaješ istraživati nove puteve (kao što mi to trenutno činimo s Lighthouse festivalom), lakše je postavljati trendove na klupskoj sceni nego slijediti i kopirati iste.

Q: Jako ste ponosni na Lighthouse festival. Kako ga zamišljate za, primjerice, pet godina?

A: Sada, u prvoj godini, postavljamo organizacijsku strukturu i mogućnosti brendiranja, želimo da Lighthouse stekne imidž kakav smo zamislili i da se oko festivala stvori awareness u zemljama koje targetiramo. Bilo bi idealno da svake godine na taj način privučemo oko 20% novih posjetitelja.

Festival.hr kao medijski partner će vas redovito izvještavati sa samog Lighthouse-a,  koji će otvoriti festivalsku ljetnu sezonu u Hrvatskoj u društvu Modeselektora, Hercules and Love Affaira, Wankelmuta, Amea, Olivera Koletzkog, Kollektiv Turmstrasse, Jimpstera, Vakule, Wolframa, HVOB i mnogih drugih. Poželite li nam se pridružiti, svoje karte kupite već sada na www.eventim.hr. Dok u pretprodaji cijene iznose 150/250 kn (24-satna karta/festivalska karta), na vratima će biti 180/300 kn. Neka festivalska sezona počne!

www.lighthousefestival.tv

, , , ,

popis festivala